یزدفردا: رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که سیاست‌های دولت بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی، منجر به خشم و نارضایتی مقام‌ها و کارمندان وزارت امور خارجه واشنگتن شده و آنها در نشست‌هایی خصوصی خواستار مجازات این رژیم شده‌اند.

به گزارش یزدفردا: روزنامه آمریکایی «جوویش اینسایدر» گزارش داد، سه کارمند فاش کرده‌اند که وزارت امور خارجه آمریکا در جریان سلسله نشست‌هایی در این وزارتخانه که از ماه فوریه آغاز شد، خواستار «اقدامات بیشتر در راستای مجازات اسرائیل» شد. این نشست‌ها با حضور «کرت کمپبل» معاون وزیر امور خارجه و هماهنگ‌کننده سابق هند-اقیانوسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید برگزار شده‌اند.

به نوشته وب‌سایت محافظه‌کار آمریکایی «تاون هال»، کارمندان این وزارتخانه گفتند تمرکز این نشست‌ها بر راه‌هایی برای مجازات رژیم صهیونیستی از جمله اینکه چطور آمریکا «آنها را تحریم کند، کمک به آنها را مشروط یا قطع کند و جریان تسلیحات به اسرائیل را کاهش دهد» بوده است.

یکی از کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: «در این نشست‌ها عمدتا ما شاهد درخواست‌هایی، از جمله از جانب افرادی که من به آنها احترام می‌گذارم بودیم، با این موضوع که تلاش بیشتری برای مجازات و تحریم اسرائیل ضرورت دارد. افرادی بودند که مسائل آنها هیچ ارتباطی با جنگ (غزه)‌ نداشت، در حالی که در حمایت از اینکه چرا تلاش بیشتر برای مجازات اسرائیل ضرورت دارد، استدلال می‌کردند.»

از سوی دیگر در این گزارش تصریح شد، در اتفاقی چشمگیر دراین نشست‌ها، رهبران ارشد وزارت امور خارجه آمریکا دیگر تمایلی به دفاع از حمایت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از «امنیت اسرائیل» به‌ویژه در مواجهه با درخواست هماهنگ کارمندان وزارتخانه برای اتخاذ موضع سختگیرانه‌تر در قبال این رژیم از خود نشان نمی‌دهند.

یکی از نتایج این اتفاق این بوده که کارمندان دیگری که مدافع حمایت‌های بایدن از تل‌آویو بوده‌اند هم دیگر در این نشست‌ها نخواستند از این حمایت‌ها دفاع کنند.

به نوشته پایگاه تاون هال، گزارش‌های دیگری هم هستند که در آنها فاش شده کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا از بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی از سوی جنبش حماس، با دیدگاه‌های دولت جو بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی مخالف بوده‌اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا